The_Durben vs. oldster

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• The_Durben vs. oldster

Da hier im Forum eine Stellungnahme von mir erwartet wird, möchte ich folgendes dazu schreiben.
      Danach werde ich keine weiteren Kommentare oder Äußerungen dazu abgeben.

Aber hier erst einmal der link worum es eigentlich geht. Es scheint aber in der Vergangenheit noch andere Beiträge mit ähnlichem Inhalt gegeben zu haben.

modmyi.com/forums/iphone-4-new…ruck-301.html#post6654205

More like made by Dacal but
      you go on thinking you can do stuff.

The only original "mastercode" oldster has done lately is his
      rotation for iPad. And it lags like mad.

Rest of the widgets are rewritten from Dacal, Ian, Max and myself.

No offense to the few German users over there that I have respect for but this
      guy is a twat.

FYI, the best locks you have on your repo with most downloads are ones I did,
      larke designed, or Max made.

Now stop coming here just to cause trouble

Ich finde es ziemlich armselig von "The_Durben" mich Arschloch oder Trottel zu bezeichnen, mit der Gewissheit, das ich bei modmyi keinen Account habe und mich folglich auch nicht wehren kann.
      Es scheint mir aber das "The_Durben" mit dem Titel "Master Coder" seine Probleme hat. Dazu sei von mir gesagt: "Den Titel habe ich mir nicht selber verliehen".
      Seine Aussage, dass meine iPad Rotation hinkt, ist vollkommen korrekt. Nur habe ich bis heute noch keine Winterboard Rotation gesehen, die besser funktioniert. Geschweige denn eine, die berücksichtigt in welchem Modus (Portrait/Landscape) man sich befindet und die Anzeige dementsprechend zentriert.

Dass der restliche Programmcode nur nach- oder abgeschrieben ist, entspricht nicht der Wahrheit.

Mit Ausnahme von dem UniAW von Ian Nicoll. Der Programmcode ist so gut, da kann man nichts verbessern. Nur dem eigenem Theme anpassen.

Wenn "The_Durben" sich mal meinen Programmcode ansehen und verstehen würde, wird er sehr schnell feststellen, dass meine Vorgehensweise beim Erstellen eines Theme's eine andere ist.
      Als Beispiel nur mal die GPS Funktion. In meinem Theme muss man nicht mehr jquery nachladen.
      Desweiteren haben alle Programmteile, die nicht direkt von mir sind, einen Hinweis auf den Autor oder einen Link mit näheren Informationen zum Programmcode.
      Beispiele:

Source Code

1. /****************************
      2. * UniAW *
      3. * [COLOR=#ffa500]Author: Ian Nicoll [/COLOR]*
      4. * update by oldster *
      5. * Version 2.0 25.06.2012 *
      6. * http://itheming.de/ *
      7. ****************************/
      8. function readWeather() {
      9. document.getElementById("status").innerHTML = "readWeather";
      10. url="http://weather.yahooapis.com/forecastrss?w="+locale+"&u="+weather_unit;
      11. [COLOR=#ffa500]// original source code from http://www.w3schools.com/ajax/ajax_xmlhttprequest_create.asp[/COLOR]
      12. var xmlhttp;
      13. if (window.XMLHttpRequest) {// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari
      14. xmlhttp=new XMLHttpRequest();
      15. }
      16. else {// code for IE6, IE5
      17. xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
      18. }
      19. xmlhttp.onreadystatechange=function() {
      20. if (xmlhttp.readyState==4 && xmlhttp.status == 200) {
      21. xmlDoc=xmlhttp.responseXML;
      22. writeWeather(xmlDoc);
      23. }
      24. }
      25. xmlhttp.overrideMimeType("text/xml");
      26. xmlhttp.open("GET",url,true);
      27. xmlhttp.send(null);
      28. }
      Display All

Und dass das Nutzen einer google oder yahoo Api kein persönliches Privileg von "The_Durben" ist, sei nur am Rande erwähnt. Die Api's liegen offen und jeder kann im Internet deren Funktion und Anwendung nachlesen.

Das war es von mir zu dem Thema.

Jeder der möchte kann meinen Programmcode nutzen und ich werde auch weiterhin versuchen, alle Fragen zu beantworten. Selbst von Gunny29, für den ich schon einiges geschrieben habe, der jetzt aber meint "The_Durben" habe Recht mit seiner Äußerung über mich.

Gruß oldster
    • Das Problem ist doch einfach nur der Neid, dass da jemand kommt und nicht mit seinem Code angibt.
      Denke mal das größte Problem haben sie damit, dass du nicht bei ModMyi bist, sondern hier bei iTheming! Was uns alle total freut!

Finde es so langsam auch nicht mehr witzig, was da teilweise gemacht wird, vor allem dass die sie auch via Twitter über dich herziehen.....
      Bin gespannt ob Durben den Arsch in der Hose hat, sich hier zu melden ;)

Mach weiter wie bisher Wilfried, bist ein klasse Mann!

:love:

Edit:

Was ich dann nicht so gut finde, ist dass sich da so viele Leute einmischen, auch von hier.
      Wenn Oldster von wem auch immer beschuldigt wird, irgendwas falsch gemacht zu haben, ist dieses eine Sache zwischen Oldster und den anderen.
      Finde es schade, wie schnell auf ModMyi beleidigt wird, auch von Usern, die sich hier aufhalten!
      Klar kann ich niemanden was verbieten, was er auf einem anderen Forum macht, immerhin seid ihr da genauso angemeldet wie auch hier.
      Aber bitte lasst den Kram mit Beleidigungen, denke wir sind alle erwachsen genug um auch mit so einer Situation klar zu kommen...

Denn so wie es im Moment immer gleich ausartet, macht es keinen Spaß mehr!

LG & einen schönen sonnigen Tag!

The post was edited 1 time, last by CAZZ ().

• The_Durben vs. oldster

Vielen lieben Dank Wilfried, für deine Stellungsnahme! Also hab ich die Sache doch richtig gedeutet! Mach weiter so, und was die andern sagen kann am allerwertesten vorbei gehen!

Und Cazz, zu deinem Poste kann ich nur sagen, so wie es in den Wald reinruft, so schallt es auch heraus! Wenn ein Teammitglied öffentlich angegriffen wird, halte ich es eigentlich für deine Aufgabe, sich darum zu kümmern und wieder grade zu biegen! Wie Wilfried sagte, er hat keinen Account dort, also kann er sich auch nicht wehren und klarstellen! Und wenn du mal den Threat genau ließt, ab meinem gepostetem Screen, dann wirst du sehen, dass ich/wir nichts negatives gesagt haben! Erst als Durben seine Meinung kund getan hat, bin ich darauf eingestiegen! Weil beleidigen lassen müssen wir uns auch nicht! Soviel dazu! Und zu allem Ja und Amen sagen is halt nich mein Ding! Ich lass mich gerne des besseren belehren und akzeptiere auch andere Meinungen, aber wenn sowas kommt, da raste ich aus! Das ist unterstes Niveau! Und die Posts auf Twitter sagen ja auch schon genau das aus, wie die bei mmi ticken! Alles arogante hochnäsige Möchtegerne, die meinen sie wären Graf Koks von der Erdbeerranch!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    • Leute, bitte denkt dran, dies ist ein öffentlicher Thread!!!
      Und Wilfried hat ihn eröffnet, also kein Grund, hier wieder dreckige Wäsche zu waschen ...

Heizt doch bitte die Stimmung nicht noch zusätzlich an, das tut meiner Meinung nach nun wirklich keine Not !!!
      Die Situation ist wirklich schon verfahren genug und traurig obendrein.

Mi

The post was edited 1 time, last by >>It's Mi<< ().

• The_Durben vs. oldster

Für mich ist das Thema mmi gestorben und ich bin von einigen so schwer enttäuscht das ich dort erstmal nichts mehr machen werde.sich so aufzuführen und das von Erwachsenen Leuten die eigentlich das gleiche "Hobby" haben ist unterste Schubladen. Ich werde mich zukünftig aus mmi so wie schon in der letzten zeit raushalten und auch nichts mehr Posten.der Grundgedanke war in meinen Augen "zusammen" nicht "gegeneinander"...und das scheinen einige nicht zu kapieren!
      Schönen Tag noch und Wilfried bleibt für mich der beste, weil er trotz seiner überragenden Fähigkeiten komplett normal bleibt.das macht ihn zu einem besonderen Menschen finde ich! Für mich steht der Spaß ganz oben ich "muss" nichts modden..

Tapatalk für Nic
    • Since the members of the forum expect me to comment, I decided to write the following.
      Beyond that I will not make any other remarks or statements.
      But first of all the link to the subject of this matter. I was told that there have been more posts like this in the past.

[link] see post 1

In my opinion it is quite pathetic from “The_Durben” to call me a 'twat' with the knowledge that I don't have an account on modmyi and therefore can't fight back neither.
      It seems to me that “The_Durben” has troubles with the title “master coder”. Hence I would like to say: “I haven't given me the title myself.”
      His statement that my rotation for iPad lags is completely correct. But I haven't seen any rotation for winterboard which works better. Let alone one that regards which mode (portrait/landscape) is used and centers the display appropriately.
      It doesn't correspond the truth that the remaining code is merely copied.
      Except the UniAW from Ian Nicoll. There is nothing one could improve, one only has to adjust it to the own theme.
      If “The_Durben” read and understood my program code, he would see that I use a different method to construct a theme.
      For instance the GPS function. In my theme one doesn't have to download jquery.
      Besides whenever I use a code that wasn't actually made by me I insert the name of the original author or a link to the code.
      Examples:

[code] see post 1

By the way everyone is allowed to use a google or yahoo api and can read up the function and use.
      That's all I have to say to this topic.
      Everyone is welcome to use my codes and I will still try to answer all questions. Even when they're from Gunny29, for whom I have already written codes, but who now thinks that “The_Durban” is right with his statement about me.

Greetings oldster

PS. I thank my 15-year-old daughter for the English translation.
    • Ich stimme auch allem zu, aber ich finde es jetzt auch komisch/armseelig, das Du es hier postest. Durben kann sich hier nicht wehren. Also , der wo es Dir gesteckt hat, was im MMI abgeht, der soll sich dann für Dich dort rechtfertigen.
      Wir sind doch keine Kinder!! Man man
      Ansonsten Oldster, macht weiter so, weil alles von Dir top ist.
    • Let me clarify my post for you oldster

Yama is the one I called a twat and not you.
      The only reason your name was brought up is because Yama posts pictures of lock screens that are copied styles from other people and says "thanks to oldster"

He is the trouble maker and adds your name to it.

As far as api's for scripts, yes they are all the same so you can't really change them.

For your rotation script, I wasn't being negative, simply meant it was good work but was too laggy for me to use. That's the iPad and not the script. The rotation part itself is very well done.

And when I mention using gps weather and not crediting crazyvivek it's because he made it.
      Those of you here who do not know, I was the one that made gps work how it does currently by placing the text file in Documents and letting the script read it there. Previous to that you had to install the app using hackulo repo and entering your apps uuid so yes using it means you are using what I did.

Bottom line is you all need to see that Yama is the one who causes the trouble. Whether you think it's right or not that he will copy someone's idea and remake it because he couldn't have it. In my opinion that is not right and should not be done. I don't copy anyone else's styles as I think that is wrong. It's completely opposite for some others on here, Yama included that do this.
      Look at the Lockscreen I made with touch weather based of ilarkes boss native weather Lockscreen. It's on the itheming repo by another one of your users.

I would love to see what some of you MMi users said in your posts but the translation isn't working.

Thanks Cazz for the heads up about this. Like I told you, my post doesn't translate well and Yama is the problem.
      I know several of your members here who agree he is a loudmouth and a trOuble maker.
    • The_Durben vs. oldster

Ohhh! I am a troblemaker!! Thanks about this Title!! Can i get it in Gold?? Where does i copy??? What did i copy?? Style? What is style? I dont use an original graphic in my LS i poste on mmi! And the script is based on Oldsters BasicTheme! Also nothing copy! Only the idea in your mind! But not in mine! If you think its not ok, is your opinion! Not mine! All people have Ideas to make a style better in her mind! We are all a big modding family! And modding is modding! Means make some stuff better or a little bit other style! So i dont understand all your trouble! Sorry! No original graphics, no Credits! No Credits for idea! My mind! Thats all i have to say here!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    • The_Durben vs. oldster

Derrick können wir das kriegsbeil nicht endlich begraben. Der ganze Stress nimmt so vielen Leuten den Spaß am Themen und ist für beide Seiten keine gute Werbung. Wir sind alle erwachsen und haben doch die gleichen Interessen...ich hab schon keine Lust mehr auf mmi zu gucken, weil es dauernd Stress gibt. Du hast viel für das Themen möglich gemacht dafür sind dir alle dankbar,...yama ist wirklich ein feiner Kerl und nicht ohne Grund goldmember bei mmi. Er hat nicht soviel Ahnung vom coden aber ist Super talentiert mit ps und im modden von mods. Wir alle sollten uns gegenseitig respektieren und zu schätzen wissen. Immerhin haben wir es uns zur Aufgabe gemacht anderen zu helfen und das sollte aus unser Ziel bleiben. Ich versteh dich und yama auch und es muss doch möglich sein diese Spannungen aus dem weg zu räumen!
      Gruß Nic

Englisch:

Derrick,couldn't we barrow the tomahaw?The stress takes a lot of people the fun for modding.
      and it's not a good adverticing for both sites.No one of us is a little child and we
      have the same interesets; at the moment,I have no fun to take a visit to mmi about this
      neverless stress.
      You have done a lot for modding.and we are all gradefull,
      Yama is a nice guy and he is isn't without a reason on Gold on mmi.
      He dosn't have much knowledge from codes,but he is a super talent in Photoshop
      to make widgets and mods.We all should respect each other.At least,we like what we do
      and isn't it our job to help other people? This should be the same in the future.
      I understand you..and also yama.. but there must be a way to get together again
      regards
      Nic

Tapatalk für Nic & thanks for translation to froggy!!

Tapatalk für Nic

The post was edited 1 time, last by Nic.man ().

• [lang=en]Im glad i come over to see whats going.

Oldster bro im not sure why ive been brought into this????? im puzzled i greatly appreciate the help and time you have offered and afforded me. I agree with Durbens statement about yama 100% but have nothing but respect for you. Please if ive offended you somewhere please let me know and i will amend it as it would not of been on purpose.[/lang]

oldster wrote:

Since the members of the forum expect me to comment, I decided to write the following.
      Beyond that I will not make any other remarks or statements.
      But first of all the link to the subject of this matter. I was told that there have been more posts like this in the past.

[link] see post 1

In my opinion it is quite pathetic from “The_Durben” to call me a 'twat' with the knowledge that I don't have an account on modmyi and therefore can't fight back neither.
      It seems to me that “The_Durben” has troubles with the title “master coder”. Hence I would like to say: “I haven't given me the title myself.”
      His statement that my rotation for iPad lags is completely correct. But I haven't seen any rotation for winterboard which works better. Let alone one that regards which mode (portrait/landscape) is used and centers the display appropriately.
      It doesn't correspond the truth that the remaining code is merely copied.
      Except the UniAW from Ian Nicoll. There is nothing one could improve, one only has to adjust it to the own theme.
      If “The_Durben” read and understood my program code, he would see that I use a different method to construct a theme.
      For instance the GPS function. In my theme one doesn't have to download jquery.
      Besides whenever I use a code that wasn't actually made by me I insert the name of the original author or a link to the code.
      Examples:

[code] see post 1

By the way everyone is allowed to use a google or yahoo api and can read up the function and use.
      That's all I have to say to this topic.
      Everyone is welcome to use my codes and I will still try to answer all questions. Even when they're from Gunny29, for whom I have already written codes, but who now thinks that “The_Durban” is right with his statement about me.

Greetings oldster

PS. I thank my 15-year-old daughter for the English translation.
    • Hi Nick, hope you're doing well.
      Like I said, I have no issue with oldster or the majority of you all on here.
      Yama is blocked from me so I can't see him or his posts at all. No need to get along. I just won't talk to him.

I do have a concern with widgets posted on the itheming repo that were done by me and posted by someone else, whether they give credit or not. You know I post all (at least 90%) of what I do.
      It's not hard to post a link to my original instead.
      I give proper instructions on my posts as well as credits if any to people who contributed. Hosting it without my permission is wrong. This gives a bad name to your community and should not be done.

Yourself and Miriam and a few others I can't remember right now are always positive and thankful and that's appreciated.

For oldster, apologies that my post was misunderstood mostly but like I said, it was directed at Yama and not you.

I'm not going to fill up Cazzs forum with anymore on this.

- - - Aktualisiert - - -

The post was edited 1 time, last by Durben ().

• Nic.man wrote:

this is my and cazz's forum and it's too bad we do not get the matter resolved somehow.:(

Tapatalk für Nic

How is it not resolved? Oldster wanted to create a thread like this for something that for the most part had to do with Yama and not him.

What, you want me to say everything is good with Yama? That's not going to happen

I already said I have no problem with any of you, oldster included. Aside from Yama who is on ignore and the few mods in the repo that should not be there. Boss touch Lockscreen is one.
      That's ilarkes design she made for Native Weather, asked me to make it GPS/Woeid
      It was posted on boss thread and ilarkes web page. Why does someone mod and post it in the repo?
      These are the things that I have an issue with.